Zdrowe odżywianie oznacza spożywanie różnorodnych pokarmów, które dostarczają składników odżywczych niezbędnych do utrzymania zdrowia, dobrego samopoczucia i energii. Te składniki odżywcze obejmują białko, węglowodany, tłuszcz, wodę, witaminy i minerały.
Odżywianie jest ważne dla wszystkich. W połączeniu z aktywnością fizyczną i utrzymaniem zdrowej wagi, dobre odżywianie jest doskonałym sposobem na utrzymanie silnego i zdrowego ciała. Jeśli jesteś w trakcie leczenia, dobre odżywianie jest szczególnie ważne dla Ciebie. To, co jesz, może wpływać na układ odpornościowy, nastrój i poziom energii.

Ciesz się jedzeniem

Kiedy tworzysz swój plan zdrowego odżywiania, aby zapewnić swojemu ciału to, czego potrzebuje, pamiętaj o uwzględnieniu szczęścia w jedzeniu. Nie pozbawiaj się swoich ulubionych potraw. Jeśli czujesz się ich pozbawiony, prawdopodobnie będziesz poirytowany i rzadziej będziesz przestrzegać planu zdrowej diety. Makaron i ser, pieczeń, budyń czekoladowy – z jakiegoś powodu nazwano je jedzeniem komfortowym. Jedzenie tych znanych potraw sprawia, że ​​czujesz się szczęśliwy, bezpieczny i chroniony. Możesz mieć szczęśliwe wspomnienia związane z tymi pokarmami, a jedzenie ich przywraca te dobre uczucia. Sztuczka polega na tym, aby jeść te produkty w sposób uważny, aby uzyskać maksymalną przyjemność z mniejszej ilości.
Zamiast jeść cały karton lodów, powoli jedz łyżkę stołową lub dwie i zauważ, jak zmienia się smak i konsystencja. I nie jedz z kartonu. Umieść małą porcję w ładnym naczyniu. Poczuj przyjemność jedzenia na języku i ustach. Delektuj się każdym wrażeniem podczas żucia i połykania.
Jeśli kochasz czekoladę, napij się jednego lub dwóch kawałków drogich, indywidualnie pakowanych kawałków, zamiast dużej torby czekoladowych cukierków ze sklepu dyskontowego. Tak, droższe czekoladki będą miały więcej tłuszczu, ale będą też smakowały lepiej i mogą zapewnić większą satysfakcję na dłuższą metę. Ponadto, jeśli nie masz całej torby na półce, nie możesz zjeść wszystkiego.
Umiar może po prostu nie działać, jeśli chodzi o niektóre potrawy – takie jak ciasto przygotowane przez mamę lub świeżo upieczone ciasteczka z kawałkami czekolady. Być może będziesz musiał całkowicie unikać tych pokarmów przez kilka miesięcy, dopóki nie poczujesz się wystarczająco dobrze ze zdrową dietą, aby dodać kawałek ciasta lub jedno ciastko. Lub może się okazać, że nawet nie lubisz już tego smaku.
Jedzenie powinno być radosnym doświadczeniem, które daje ciału to, czego potrzebuje, aby być zdrowym. Bądź kreatywny i odważny dzięki nowym przepisom i kombinacjom. Na przykład koktajle to fajny i łatwy sposób na wypróbowanie nowych kombinacji smaków.